شناسه خبر : 110834
یکشنبه 06 خرداد 1403 , 12:27
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نگاه ویژه شهید رئیسی به جامعه جانبازان/ افزایش ۳ برابری سرانه درمان در دولت سیزدهم

 فاش نیوز - نگاه ویژه شهید رئیسی به جامعه جانبازان/ افزایش ۳ برابری سرانه درمان در دولت سیزدهم

نگاه ویژه شهید رئیسی به جامعه جانبازان/ افزایش ۳ برابری سرانه درمان در دولت سیزدهم

به گزارش خبرگزاری ایرنا، شهید رئیسی نگاه ویژه‌ای به فرهنگ ایثار و شهادت و جامعه جانبازان و ایثارگران داشت و بر ضرورت تامین و حل مسائل معیشت، بیمه و درمان جامعه ایثارگری تاکید می‌کرد تا جایی که سرانه درمان این قشر از جامعه در سه سال گذشته سه برابر افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایثار و شهادت ایرنا، با توجه به اهمیت مساله درمان ایثارگران که از وظایف مهم بنیاد شهید و امور ایثارگران به شمار می‌آید، سال گذشته سرانه درمان این قشر از جامعه سه برابر افزایش یافت تا پاسخگوی نیازهای حوزه درمان و دارو ایثارگران باشد.

طبق گزراش های آماری یک میلیون و ۶۲۰ هزار نفر از ایثارگران و خانواده تحت تکفل آنها تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دارند و از این تعداد یک میلیون نفر پایه بیمه سلامت و بقیه پایه بیمه تأمین اجتماعی هستند.

نگاه ویژه شهید رئیسی به جامعه جانبازان/ افزایش ۳ برابری سرانه درمان در دولت سیزدهم

بر اساس قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، تأمین صد درصد هزینه بهداشتی درمانی به صورت بیمه سلامت، بیمه همگانی، بیمه مکمل و بیمه خاص (خدماتی که مشمول قوانین بیمه همگانی و تکمیلی نمی‌شود) خانواده شاهد، جانبازان، آزادگان و افراد تحت تکفل آنان بر عهـده دولت است و اعتبـارات آن هر سال براساس تعداد و سرانه در قوانین بودجه سنواتی به صورت صد درصد تخصیص‌ یافته و منظور می‌ شود.

طبق این قانون خدمات مرتبط با مجروحیت فک و دندان به صورت صد در صد تحت پوشش قرار دارد یعنی اگر جانبازی مجروحیتی از ناحیه فک و دندان داشته باشد تمام خدماتی که دریافت می‌کند در تعهد بنیاد شهید است، برای سایر گروه‌ها هم تمهیداتی اندیشیده شده و مساعدت‌هایی می‌شود، اما کامل نیست، زیرا در دندانپزشکی ردیف مستقلی نداریم.

همچنین پرداخت هزینه دارو مانند سایر خدمات حوزه سلامت بر عهده متولیان بیمه تکمیلی است، اما اگر دارویی مشابه داخلی داشته باشد براساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت و درمان، بیمه‌گر مجاز به پرداخت هزینه داروی داخلی است در غیر این صورت با کسب مجوز از این وزارتخانه می‌تواند برای تهیه آن از خارج از کشور اقدام کند.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi